2022 Menu
At Vælge 15
Uge 35, 2022
af Rick Joyner

Jesus sagde, at de, der bliver i Ham, vil bære frugt, og de grene, der ikke bærer frugt, vil blive skåret af. Hvilken frugt skal vi bære, og hvordan ved vi, om vi bærer den? 2 Korintherbrev 13:5 formaner os til at " Prøv jer selv for at se, om I er i troen; undersøg dig selv! Eller genkende I ikke dette om jer selv, at Jesus Kristus er i jer – hvis ikke ja da fejler du virkelig prøven?”

Dette er en meget vigtig selvtest, som få kristne er klar over, meget mindre gør det regelmæssigt. Så før vi fortsætter, vil vi undersøge nogle få bibelske måder at tage denne selvevaluering af vores åndelige tilstand på. Denne test er ikke svær at forstå, og det er en "åben bog" test. Faktisk er alle spørgsmål og svar let tilgængelige, som vi snart vil se.

Selvevaluering er en disciplin, som stort set alle mennesker med stor indflydelse praktiserer, og i verset ovenfor bliver kristne befalet at gøre dette. Dette er en test for at bestemme, hvor vi er i vores vandring, så vi kan tage de næste skridt på livets vej. At gøre dette kan i høj grad hjælpe os med at navigere denne vej, så vi tydeligt kan se, hvor vi er, hvor vi skal hen, og hvad vores næste skridt vil være i vores åndelige vandring.

Paulus skrev i 1 Korintherbrev 11:31-32: "Men hvis vi dømte os selv ret, ville vi ikke blive dømt." Det er meget bedre for os at dømme eller disciplinere os selv end for Ham at gøre det. Husk, at Helligånden er Hjælperen, ikke Ham, der udfører det du skal gøre. Klarhed gør alt nemmere, især med hensyn til hvordan vi dømmer os selv, så Han ikke bliver nødt til det. Det er meget lettere at falde på klippen og blive knust end at få Ham til at falde over os og "kværne os til pulver", som Han sagde i Lukas 20:18. At følge Ham er svært nok, uden at vi gør det sværere. I stedet er vi nødt til at følge de nemmere måder, Gud har givet os.

2 Timoteus 1:9 siger, at Gud "har frelst os og kaldet os med et helligt kald, ikke efter vores gerninger, men efter Han's egen hensigt og nåde..." Herren ikke kun frelste os, "men Han frelste os og kaldte os også med et helligt kald." Enhver kristen er blevet frelst og kaldt med et helligt kald.

For at opfylde vores kald og bære den frugt, vi er kaldet til at bære, må vi først kende vores kald. Det lærer vi ved at søge Ham. Han lover dem, der søger, vil finde, men mange kristne har ikke engang søgt at kende deres hensigt med Ham. Jeg har adspurgt tusindvis af mennesker på konferencer og fundet ud af, at mindre end 5 % kendte deres formål eller kald. Og de, der kommer til konferencer, har en tendens til at være de mest sultne, mest hengivne troende. Så hvis kun 5 % af konference deltagerne ved dette, hvad er den generelle procentdelen så i Kristi legeme?

Hvor godt ville du klare dig, hvis mindre end 5 % af dit legeme fungerede? Dette er den nuværende tilstand i Kristi legeme. Er dette ikke en primær årsag til svagheden og manglen på frugt i Kristi legeme i dag? Alligevel ved vi fra skrifterne, at Han's kirke i slutningen af denne tidsalder vil være alt, hvad den er kaldet til at være, og Han vil få den herlige brud, Han virkelig fortjener. Spørgsmålet er, vil vi være en del af den?

En af mine venner fortalte mig om nogle af de bryllupper, han havde udført, og hvor en af dem vidne om det største mirakel, han nogensinde havde set. Han gik for at tjekke bruden fem minutter før ceremonien, og hun var fuldstændig skibbruden! Han var sikker på, at brylluppet ville blive forsinket i timevis, men fem minutter senere kom bruden frem, og hun havde det godt! Jesus kan godt lide at gøre mirakler ved bryllupper, men kan dette mirakel have været endnu større end at forvandle vand til vin. Kunne dette være et profetisk billede af kirken i slutningen af denne tidsalder?

Som Peter minder os om, er en dag som tusind år hos Herren, og tusind år er som en dag. Det betyder, at hvad Han kan gøre på en dag, vi tror vil tage tusind år. Han kan også gøre på fem minutter, hvad vi tror vil tage timer. Intet er umuligt for Herren. Så Han's brud kan i øjeblikket ligne en katastrofe, men det kan ændre sig hurtigt. Ligeledes, hvis vi har spildt år eller årtier af vores liv uden overhovedet at søge at kende vores formål, meget mindre at vandre i det, kan det også ændre sig hurtigt, og vi kan stadig nå det. Alligevel er der ingen tid at spilde.
Ugens Ord 36
OP